Εδειξε... ανύπαρκτα έργα του ΣΥΡΙΖΑ


Εδειξε... ανύπαρκτα έργα του ΣΥΡΙΖΑ

Απόστολος Λυκεσά

Επτά μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων της, η κυβέρνηση τράβηξε
επιτέλους τους «μουσαμάδες» στο μετρό Θεσσαλονίκης και –τι έκπληξη!– ανακάλυψε ότι από πίσω κρυβόταν το έργο που όταν ήταν στην αντιπολίτευση κατήγγελλε ότι δεν υπήρχε.


Παραλλήλως, χθες, αφενός εν μέσω φωτοχυσίας είχαμε την παρουσία της νέας κανονικότητας, η οποία αποτελείται από διαδοχικά φωτογραφικά στιγμιότυπα εικονικής πραγματικότητας, και αφετέρου είχαμε άλλη μια επίδειξη κυνισμού σε μείγμα με εκδικητικότητα, καθώς καταγράφηκε ο πρώτος ειλικρινής και απροσχημάτιστος διωγμός επιστήμονα που είχε το θάρρος και το ανάστημα να υπερασπιστεί την άποψή του για την αξία των αρχαιοτήτων στον σταθμό μετρό της Βενιζέλου.
Η φιέστα που στήθηκε χθες στην πρώτη επίσημη επίσκεψη του γ.γ. υποδομών Γιώργου Καραγιάννη σε τρεις σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης είχε κάτι από τα... χωριά Ποτέμκιν. Δεν ήταν εικονική πραγματικότητα σε ό,τι αφορά το έργο (εξάλλου η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό παρουσίασε αυτά που είχε κάνει η προηγούμενη διοίκηση), αλλά ήταν το πλήθος των ανθρώπων που επιστρατεύτηκαν στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας όπου οι άνθρωποι με τα φωσφοριζέ γιλέκα πλήθυναν σαν τα ψάρια της Κανά κατά την παρουσία του γραμματέα και ύστερα εξαφανίστηκαν ως διά μαγείας· έμειναν δεν έμειναν πέντε άνθρωποι. Οσοι δηλαδή ήταν πριν από την επίσκεψη, αφού κανένα έργο ουσιαστικά δεν συντελείται στο Αμαξοστάσιο και στον σταθμό «Φλέμινγκ». Ο μόνος σταθμός στον οποίο γίνεται κάποια δουλειά εδώ και μήνες είναι ο σταθμός «Αγίας Σοφίας».
Σε τέσσερις μήνες


Το Αμαξοστάσιο Πυλαίας πίσω από τους «μουσαμάδες»

Ο κ. Καραγιάννης ανήγγειλε από τη Θεσσαλονίκη –αν αυτό είναι αναγγελία– ότι σε τέσσερις μήνες θα υπάρχει μελέτη απόσπασης των αρχαιοτήτων και στη γραπτή δήλωση που διανεμήθηκε επέμεινε πως «επιβεβαιώσαμε ότι οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν πλέον με πολύ εντατικούς ρυθμούς, σε όλα τα μέτωπα του έργου»! Και επειδή έπρεπε και κάτι συγκεκριμένο να ειπωθεί, συμπλήρωσε: «Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, σε συνεργασία με τον ανάδοχο, προχωράμε στη μερική ηλεκτροδότηση του Αμαξοστασίου, ώστε να ξεκινήσουν οι δοκιμές των τρένων». Αυτά (δυστυχώς για την πόλη, κυριολεκτικά. Αλήθεια, γιατί δεν αναφέρθηκε ούτε ένα στοιχείο οικονομικής προόδου;)
Εννοείται ότι υπάρχει και δήλωση για τις αρχαιότητες του σταθμού Βενιζέλου. Μια αναγγελία –αν θεωρείται τέτοια– ότι σε τέσσερις μήνες θα υπάρχει μελέτη απόσπασης, κάτι περί της απόφασης του ΚΑΣ (δύο μήνες την καθαρογράφουν), την έκδοση της επικείμενης υπουργικής απόφασης. Μην τον αδικήσουμε τον κ. γραμματέα, είπε και καλά λόγια για τον υπουργό Κώστα Καραμανλή.
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, σχολίασε μόνο το ενδεχόμενο των προσφυγών στο ΣτΕ κατά της απόσπασης, λέγοντας ότι είναι έτοιμοι «επί τη βάσει της προηγούμενης απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία έκρινε ότι η απόσπαση και η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων είναι η νόμιμη και ενδεδειγμένη λύση». Ξέχασε να πει ότι η προηγούμενη απόφαση του ΣτΕ είχε ληφθεί στη βάση της θέσης «δεν υπάρχει άλλη λύση», ενώ τώρα υπάρχει και λύση και μελέτη έτοιμη (περί αυτού μάλιστα θα υπάρξουν λίαν συντόμως τοποθετήσεις που μάλλον θα ρίξουν κάποιους από τα σύννεφα…).
Μιλώντας στην «Εφ.Συν.», ο Φωκίων Δεληγιάννης, πρόεδρος της Κίνησης Πολιτών για την Υπεράσπιση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, σχολιάζει ότι «αφενός δεν υπάρχει η μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης, όπως και ο ίδιος ο γραμματέας ομολόγησε, και αφετέρου δεν υπάρχει ακόμη μελέτη κατασκευής του σταθμού με επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων». Οπότε, αφού χρειάζεται «και ενάμισι έτος για όλες τις υπόλοιπες εργασίες μετά την απόσπαση, οι χρόνοι δεν βγαίνουν ώς το 2023. Κι αυτό υπό την προϋπόθεση ότι το ΣτΕ θα κρίνει ως νόμιμη την υπουργική απόφαση».
«Επιθεώρησαν τα έργα που τους κληροδότησε η προηγούμενη κυβέρνηση» λέει σε δήλωσή του ο τέως πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, σχολιάζοντας πως «καλωσορίζουμε την κυβέρνηση στην πραγματικότητα των έργων του Μετρό της Θεσσαλονίκης και ευχόμαστε η σημερινή επίσκεψη να σηματοδοτεί το τέλος της πολύμηνης απραξίας και κατασκευαστικής αδράνειας».

Διάλεξη για τα αρχαία



Σύμπτωση με ενδιαφέρον το γεγονός ότι, μετά την καρατόμηση Σκιαδαρέση, για σήμερα είναι προγραμματισμένη διάλεξη για τα αρχαία του μετρό, που διοργανώνει το παράρτημα Θεσσαλονίκης της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (7 μ.μ., Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Δήμου Θεσσαλονίκης). Εχει τίτλο «Μνήμης λίθοι. Μεταμορφώσεις του αστικού τοπίου της Θεσσαλονίκης από τον 4ο στον 9ο αι. Η διασταύρωση του Decumanus Maximus με τον Cardo της Οδού Βενιζέλου», με ομιλήτρια την αρχαιολόγο και ανασκαφέα της Βενιζέλου Κρινώ Κωνσταντινίδου.

Σχόλια