Το ΚΑΣ έδωσε άδεια στον οίκο Dior για φωτογράφιση μόδας σε αρχαία μνημεία
Η φωτογράφιση για τη συλλογή «Cruise 2022» θα γίνει στην Ακρόπολη, το Ηρώδειο, την Αρχαία Αγορά, στο Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και στο ναό του Δία στη Νεμέα.
Στιγμιότυπο από τη φωτογράφιση της Dior στο Ερεχθείο το 1951
Όπως γράφει η Πόλυ Κρυμνιώτη στην «Αυγή»:
Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Αυγής, έδωσε το πράσινο φως για τη φωτογράφιση της συλλογής «Cruise 2022» του γνωστού οίκου Dior στην Ακρόπολη, στις 14 και 15 Ιουνίου, όπως επίσης και στο Ηρώδειο, την Αρχαία Αγορά, στο Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και στο Nαό του Δία στη Νεμέα.
Πρόκειται για επετειακή φωτογράφηση για τα 70 χρόνια από την «ιστορική φωτογράφηση» του 1951, όταν ο γνωστός οίκος παρουσίασε τη συλλογή του με φόντο τον Παρθενώνα, η οποία εμπνέεται από τον ελληνικό πολιτισμό και το σύγχρονο αποτύπωμά του. Σύμφωνα με το αίτημα που κατέθεσαν οι εταιρείες του οίκου «Eight E.E.» και «QOS IKE» που εκπροσωπούν τον οίκο Dior, όπως διέρρευσε λίγες ώρες πριν ξεκινήσουν να το εξετάζουν τα μέλη του ΚΑΣ, η συλλογή που θα φωτογραφηθεί στα αρχαία μνημεία «είναι εμπνευσμένη από τον ελληνικό πολιτισμό, τις προγονικές τέχνες, την τεχνογνωσία, την ελληνική μυθολογία αλλά και το διαρκές αποτύπωμα της ελληνικής παράδοσης και δημιουργίας στη συλλογική μνήμη της Ευρώπης».
Οι δε φωτογραφήσεις θα πλαισιώσουν την επίδειξη μόδας στο Καλλιμάρμαρο στις 17 Ιουνίου. Το αίτημα για την πραγματοποίηση της επίδειξης θα συζητηθεί την Πέμπτη στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων.
Το σύνολο των συγκεκριμένων δράσεων διαφημίζεται από τον φιλοκυβερνητικό Τύπο ως προβολή των μνημείων μας και του ελληνικού τουρισμού. Μόνο που τα μνημεία μας είναι αυτόφωτα και ονομαστά σε όλο τον πλανήτη. Κι αν κάτι χρειάζονται από μας και τους επιγόνους μας είναι Σεβασμός. Ποιος άραγε περιμένει να μάθει την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα μέσα από ένα ντεφιλέ; Είναι μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς και θαυμαστό τεκμήριο του ανθρώπινου πολιτισμού, ξακουστό σε όλη την οικουμένη. Όσο για τον ελληνικό τουρισμό, μάλλον θα διαφημιστεί καλύτερα αν η κυβέρνηση ακολουθήσει ένα οργανωμένο σχέδιο για τον covid.
Επιστροφή λοιπόν στη μετεμφυλιοπολεμική Ελλάδα του 1951, τότε που ο Ζαν-Πιερ Πεντρατσινί φωτογράφιζε για λογαριασμό του περιοδικού Paris Match τα μοντέλα του Ντιορ μπροστά από τον Παρθενώνα, με τη μισή Ελλάδα να στενάζει στα βράχια του «νέου Παρθενώνα».
«Τσιμεντωμένη» και «λουστραρισμένη» η Ακρόπολη, έτσι όπως την θέλει τώρα η αισθητική της κυβέρνησης, παραδίδεται στο βωμό ενός νεοαποικιακού αφηγήματος που αντιλαμβάνεται τα εμβληματικά-ταυτοτικά μνημεία του τόπου ως ντεκόρ για ντεφιλέ.
Για την ιστορία, θυμίζουμε, ότι ανάλογο αίτημα του οίκου Gucci το 2017, είχε απορριφθεί από το ΚΑΣ, ενώ το 2008, επί υπουργίας Μιχάλη Λιάπη, φωτογραφήθηκε στην Ακρόπολη η Τζένιφερ Λόπεζ χωρίς καν να υπάρξει αίτημα στο ΚΑΣ.
Πηγή:https://left.gr
Πηγή:https://left.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου