Ασθμαίνουσα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο η Μενδώνη λόγω Μπλακ άουτ





Ασθμαίνουσα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο η Μενδώνη λόγω μπλακ άουτ

Άλκης Κόκκινος

Περισσότεροι από 100 αστυνομικοί κινητοποιήθηκαν για ένα πρόβλημα στη γεννήτρια ηλεκτρικού ρεύματος!


Πανικόβλητη έτρεξε περί τα μεσάνυχτα χτες βράδυ στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, εξαιτίας του μπλακ άουτ που βύθισε στο σκοτάδι το κέντρο της Αθήνας και πολλές ακόμη περιοχές της χώρας, απόρροια της έκρηξης σε υποσταθμό της ΔΕΗ στον Ασπρόπυργο.

Η υπουργός, που εκείνη την ώρα βρισκόταν στο κεντρικό κτίριο του Υπουργείου Πολιτισμού επί της οδού Μπουμπουλίνας 20, έσπευσε ασθμαίνουσα στο κορυφαίο μουσείο της χώρας, συνοδευόμενη από τον Γενικό Γραμματέα Γιώργο Διδασκάλου, καθώς ενημερώθηκε αρμοδίως πως στο μουσείο υπήρχε πρόβλημα με την λειτουργία της γεννήτριας ηλεκτρικού ρεύματος.

Ειδοποίησε δε και την Αστυνομία που έστειλε ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις επί τόπου. Περισσότεροι από εκατό αστυνομικοί κινητοποιήθηκαν και προσέτρεξαν στο Εθνικό Μουσείο, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας κλοιός ασφαλείας γύρω του προς αποφυγή ενδεχόμενης κλοπής αντικειμένων!

Μιλώντας, το πρωί της Δευτέρας για το περιστατικό, στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA και τους Ιορδάνη Χασαπόπουλο και Ανθή Βούλγαρη η υπουργός επιβεβαίωσε το γεγονός σημειώνοντας πως “δημιουργήθηκε θέμα μη λειτουργίας των ηλεκτρολογικών συστημάτων του μουσείου” και “κάποιες άλλες αστοχίες”, αλλά πως “δεν γινόταν το μουσείο να μείνει με πλημμελή φύλαξη”…

Αυτό που δεν διευκρίνισε η κ. Μενδώνη για τις “αστοχίες” είναι πως στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο δεν υπηρετεί αυτή τη στιγμή ούτε ένας ηλεκτρολόγος. Διότι η πολιτική υποστελέχωσης των μουσείων, όπως και της πλειονότητας των περιφερειακών υπηρεσιών της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, τα έχει φέρει σε οριακές στιγμές λειτουργίας σε πολλούς τομείς.

Φυσικά, αν υπήρχε ηλεκτρολόγος στο Μουσείο δεν θα πανικοβαλλόταν η πολιτική ηγεσία να τρέχει βραδιάτικα για να επιβλέψει αυτοπροσώπως επιτόπου ένα ζήτημα ρουτίνας, όπως το να τεθεί σε λειτουργία… μια γεννήτρια ηλεκτρικού ρεύματος και να τηρηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες.

Ούτε θα ούρλιαζε δεξιά και αριστερά στους παριστάμενους ούτε θα ζητούσε να έρθει άρον-άρον από την Τρίπολη, όπου βρισκόταν, η προσφάτως τοποθετηθείσα σε θέση αναπληρώτριας Διευθύντριας του Μουσείου Άννα Καραπαναγιώτου ούτε θα έπαιρνε στο τηλέφωνο τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Λευτέρη Οικονόμου για να στείλει τόσους αστυνομικούς.

Σημειώνουμε πως δεν έχει περάσει πολύς καιρός από την δραματική έκκληση των εργαζομένων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, που με επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ζητούν να μην προχωρήσουν τα σχέδια μετατροπής του Μουσείου (και άλλων τεσσάρων εμβληματικών κρατικών μουσείων της χώρας) σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, όπως έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση και δρομολογεί η Λίνα Μενδώνη.

Μεταξύ άλλων, οι εργαζόμενοι επισήμαιναν και το εξής: “Πιστεύουμε ότι εάν εξασφαλιστεί η επαρκής στελέχωση (π.χ. τεχνικό, διοικητικό προσωπικό, προσωπικό επικοινωνίας και δημιουργικού), το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο μπορεί να ανταποκριθεί με επιτυχία στις ανάγκες της κοινωνίας και του 21ου αιώνα. Στα πολλά χρόνια της ιστορίας του, οι υπάλληλοι (αρχαιολόγοι, συντηρητές, μηχανικοί, διοικητικοί, λογιστές, χημικοί, φύλακες, καθαριστές, εργατοτεχνίτες) του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου υπηρέτησαν και διαφύλαξαν τις αρχαιότητες από πολλές περιπέτειες, ακόμη και με κίνδυνο της ζωής τους, σε εποχές ιδιαίτερα χαλεπές, όπως κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής”.

Φαίνεται, όμως, πως μέσα στην παραζάλη των ημερών, με όσα συμβαίνουν και στο Εθνικό Μουσείο, τα οποία ακουμπούν και την ίδια, θα ξύπνησε στην κ. Μενδώνη, που γνωρίζει πολύ καλά την υποστελέχωση και τις… “αστοχίες” για τις οποίες φέρει και την πολιτική ευθύνη, ο εφιάλτης με την κλοπή έργων τέχνης που είχε σημειωθεί τον Ιανουάριο του 2012 στην Εθνική Πινακοθήκη, επί δικής της θητείας ως Γενικής Γραμματέως του υπουργείου Πολιτισμού. Τότε, άγνωστοι διαρρήκτες που παραμένουν ασύλληπτοι μέχρι σήμερα, εισέβαλαν στην Πινακοθήκη περίπου στις 4.00 τα ξημερώματα και αφαίρεσαν τρία έργα, την μπλε ελαιογραφία “Γυναικείο Κεφάλι” του Πικάσο, τον “Μύλο” του Μοντριάν και ένα έργο σε χαρτί του Ιταλού Γκουλιέλμο Κάτσα.

Η υπόθεση αυτή, που οχτώ χρόνια μετά δεν έχει εξιχνιαστεί αλλά ούτε καν έχουν αποδοθεί ευθύνες στην διεύθυνση, στη διοίκηση ή σε κάποιο άλλο πρόσωπο της Εθνικής Πινακοθήκης, είχε τότε δημιουργήσει πάρα πολλά ερωτήματα για τις συνθήκες ασφάλειας σε ένα από τα σημαντικότερα μουσεία της χώρας που λειτουργούσε και λειτουργεί ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και με την φύλαξη να έχει ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία σεκιούριτι.



Σχόλια